Friday, May 17, 2013

SF Beauty ada merkuri

Pergghhh.. hangat isu hari ni.. tak menang tangan nak jawab sms/call/whatsapp... sampai abis ler bateri phone.. maaf pada saper2 yg kol untuk dptkan pengesahan tu yer... Sally ni esok nak travel tapi rasa tak sanggup nak tinggalkan u ols dlm seribu satu persoalan... huhuu... So, mlm ni Sally nak jelaskan jugak which is penjelasan ni Sally dpt daripada main supplier.. Sally tak pernah tukar supplier OK.. dari dulu kini dan selamanya coz risau takut terkena yang TAK ORI... huhuuuu...

So aper kisahnya???

Kat Utusan dan Suria FM ada mengatakan bahawa SF Beauty ada merkuri dan tak selamat digunakan. Petikan berita dari UTUSAN:

5 kosmetik mengandungi racun berjadual

KUALA LUMPUR 15 Mei - Kementerian Kesihatan berjaya mengesan lima produk kosmetik yang mengandungi racun berjadual iaitu betamethasone dan logam merkuri yang tidak dibenarkan dijual di Malaysia.

Antara produk tersebut ialah Cellnex Anti Sensitive Essence Treatment keluaran Europe Cosmeceutical Industries Sdn. Bhd. yang mengandungi betamethasone manakala Natural 99 Night Cream dan Natural 99 Day Cream masing-masing keluaran Auraqu Enterprise dikesan terdapat logam merkuri.

Dua lagi produk keluaran SF Infinity Resources, SF Beauty Night Cream (Facial) dan SF Beauty Day Cream (Facial) turut dikesan mengandungi racun berjadual merkuri.


Sally pun panik jugak dgr... apatah lagi pukul 8.40pagi seorg customer sms... then disusuli dgn sms/call/whatsapp drp customer lain.. Nasib baik Sally cpt hubungi supplier dan dapatkan penjelasan.. tak ler customer Sally tertunggu2 nakkan kepastian... Ada gak customer org lain yg bertanya.. coz diaorg ckp kol dealer masing2 tak berjwb.,.. diaorg mula sangsi... huhuu.. kesian diaorg.. beranggapan baik jer laa... maybe dealer diorg pun tgh bz melayan customer yg duk bertanya... So, aper jwpan nyer??

Penjelasan yang Sally dpt adalah:

"Ada pihak yang sabotaj kami dengan menghantar sampel tiruan. Yang bermerkuri itu adalah daripada sampel tiruan bukan yang ORI daripada SF Infinity Resources. KKM baru akan diminta dan menunggu kelulusan untuk clearkan kes."
Sally harap sangat pengasas dapat keluarkan kenyataan dan clear kan kes ni.. lagi bagus klu dpt buat press conference.. kan.. kan...??? huuuhuuu

Cuma pesanan daripada pengasas dan Sally juga bersetuju:
  • Pastikan beli daripada dealer yang sah. 
  • Jangan tukar2 dealer..
  • Yang dah byk customer dan repeat order tu baru leh yakin sket.. (cam Sally ler ni.. heheh)
  • Jgn beli dgn harga yang terlalu rendah... Coz SF Infinity Resources dah tetapkan harga dan harga kawalan adalah RM100 per set untuk set besar VitE dan RM105 utk VitC.
  • Beli murah adalah dgn tanggungjawab anda sendiri. Coz ada yang bertanya, "Nape Sally jual mahal, Saya leh dpt dgn harga RM70" dan ada gak yang beli dgn harga RM60.. terkujut den... huhu.. so, klu muka tu buruk lepas pakai.. jgn nak salahkan kita lak.. sendiri buat keputusan sendiri tanggung.
So far, customer Sally berpuas hati.. Sally sendiri dah pakai 3 tahun, dan kulit muka OK jer... dan sangat berpuas hati.. begitu juga dgn rata2 customer yg dah jatuh cinta dgn SF Beauty ni... Meh Sally tepek sket antara conversation we ols tadi yg mana pad awalnya diaorg pun risau yg amat jugak ...





So, u ols.. nak beli Pastikan ORI? Camana tu?? Coz yg tiruan pun dah sebijik sejibon yang ORI... Huhu.. senang jer.. dptkan daripada supplier yang sah.. Sally nak yakinkan anda which is Sally tak pernah tukar supplier dan Sally sangat yakin produk daripada Sally adalah ORI. Tiada yang tidak ORI melainkan yang ORI semata...

Yang lain tu nak wat kesimpulan.. bleh ler simpul sendiri.. Sekali lagi Sally nak jelaskan di sini, produk yang Sally jual adalah ORI dan Sally mmg yakin dgn SF Beauty. Wasalam... bleh ler aku g jenjalan dgn aman skrg Kak Jah oi.... 









Update 17/7/2013: Klik sini untuk packaging baru: Kotak baru dengan KKM baru


Adioss...
Sally

0 comments: