Sunday, July 28, 2013

Sally cuba berikan layan yang terbaik untuk u ols

Pagi ni Sally nak kongsi tips untuk berjaya bila buat bisnes online... Bukan ler nak ckp Sally berjaya sangat.. jauh sekali untuk bersifat riak dan sebagainya... Entry ni adalah lebih kepada perkongsian lebih-lebih lagi pada member2 yang buat bisnes online....
Salah satu ciri2 yang wajib ada pada peniaga online adalah before and after sales service. U ols punya PR mmg kena bagus dan tip top.. Yer laa.. customer pun tak nampak muka kita.. susah nak baca niat kita.. ketulusan kita.. yang dia nmpk hanya gambar kita dan gambar produk shj.. Sbb tu Sally encourage para peniaga letak ler gmbr masing2 kat page u ols tu... bagi tau serba sedikit psl diri.. benda2 tu semua boleh build confident among customers... (amboi.. dah mcm leh wat bisnes online talk jer kannn).. huuuhuuu

Bukan aper.. Sally sendiri pernah experience.. bila nak beli brg online... bila kita call.. tak berangkat ler.. sms tak reply ler... pastu ada jugak lepas jual jer lepas tangan... huhuuu.. Tak Nak.. Tak Nak... Tak Nakkk.... Tak boleh macam tu okay...Lepas dah jual pun kena bagi service baik punya.. Sally cuba untuk layan customer sebaik mungkin.. Segala pertanyaan dijawab, sms direply dgn cara baik... direply dgn secpt mungkin... If diaorg call.. masa tgh busy pun jawab gak.. dan bgtau kita tgh busy dan akan call them later.. Klu x dpt jwb call... sally akan sms ckp busy.. If any problem after sale pun, will settle it dgn cara Sally tersendiri... Customer online ni nak kena dilayan lebih dr physical customer.. Baru u ols leh berjaya... insyaAllah...
U ols leh gunakan.. bahasa2 jiwa bangsa yang sedap dibaca bila bersms/whatsapp.. Panggilan Dear.. Babe.. Sorry if lmbt reply ke.. atau apa2 je yg rasa kita salah.. dan yg penting pengakhiran sms drp pihak penjual.. wpun dgn reply OK.. akan menyenangkan hati customer..

Sajer Sally nak share 1 case semlm cust dari Melaka, cust Sally dapat sampul jer.. barang nyer lesap.. huhu.. Maybe envelope terbuka.. (Tu sebab ler Sally suka pakai plastik poslaju.. lebih selamat.. tapi susah lak nak dapat.. huhuu) Sally dah balut baik punya... stapler pun smpi 3.. tak tau camana leh terbuka.. cust call Sally ckp dia dpt Sampul jer... Kesian plak.. Sally terus call poslaju di Melaka... bgtau jenis barang, tarikh pos dan sbgnya.. Lepas dah dpt feedback, Sally bgtau kat customer... Cust terpaksa ke pusat poslaju Melaka.. Nasib baik barang yang tercicir tu berada dlm simpanan pej pos.. Klu tak diaorg still akan byr pampasan... tapi ambil masa ler... Dan barang berada dlm keadaan baik.. Lega Sally.. Sally akan poskan hadiah untuk customer sbg mohon maaf di atas kesulitan yang dihadapi... InsyaAllah.. Sally akan pastikan customer happy sepanjang berurusan dengan Sally.. Refer conversation we ols kat bawah...:
 
 

0 comments: