Sally cuba berikan layan yang terbaik untuk u ols
Pagi ni
Sally nak kongsi tips untuk berjaya bila buat bisnes online... Bukan ler
nak ckp Sally berjaya sangat.. jauh sekali untuk bersifat riak dan
sebagainya... Entry ni adalah lebih kepada perkongsian lebih-lebih lagi
pada member2 yang buat bisnes online....
Salah satu ciri2 yang wajib ada pada peniaga online adalah before and after sales service.
U ols punya PR mmg kena bagus dan tip top.. Yer laa.. customer pun tak
nampak muka kita.. susah nak baca niat kita.. ketulusan kita.. yang dia
nmpk hanya gambar kita dan gambar produk shj.. Sbb tu Sally encourage
para peniaga letak ler gmbr masing2 kat page u ols tu... bagi tau serba
sedikit psl diri.. benda2 tu semua boleh build confident among
customers... (amboi.. dah mcm leh wat bisnes online talk jer kannn)..
huuuhuuu
Bukan
aper.. Sally sendiri pernah experience.. bila nak beli brg online...
bila kita call.. tak berangkat ler.. sms tak reply ler... pastu ada
jugak lepas jual jer lepas tangan... huhuuu.. Tak Nak.. Tak Nak... Tak
Nakkk.... Tak boleh macam tu okay...Lepas dah jual pun kena bagi service
baik punya.. Sally cuba untuk layan customer sebaik mungkin.. Segala
pertanyaan dijawab, sms direply dgn cara baik... direply dgn secpt
mungkin... If diaorg call.. masa tgh busy pun jawab gak.. dan bgtau kita
tgh busy dan akan call them later.. Klu x dpt jwb call... sally akan
sms ckp busy.. If any problem after sale pun, will settle it dgn cara
Sally tersendiri... Customer online ni nak kena dilayan lebih dr
physical customer.. Baru u ols leh berjaya... insyaAllah...
U ols
leh gunakan.. bahasa2 jiwa bangsa yang sedap dibaca bila
bersms/whatsapp.. Panggilan Dear.. Babe.. Sorry if lmbt reply ke.. atau
apa2 je yg rasa kita salah.. dan yg penting pengakhiran sms drp pihak
penjual.. wpun dgn reply OK.. akan menyenangkan hati customer..
Sajer
Sally nak share 1 case semlm cust dari Melaka, cust Sally dapat sampul
jer.. barang nyer lesap.. huhu.. Maybe envelope terbuka.. (Tu sebab ler
Sally suka pakai plastik poslaju.. lebih selamat.. tapi susah lak nak
dapat.. huhuu) Sally dah balut baik punya... stapler pun smpi 3.. tak
tau camana leh terbuka.. cust call Sally ckp dia dpt Sampul jer...
Kesian plak.. Sally terus call poslaju di Melaka... bgtau jenis barang,
tarikh pos dan sbgnya.. Lepas dah dpt feedback, Sally bgtau kat
customer... Cust terpaksa ke pusat poslaju Melaka.. Nasib baik barang
yang tercicir tu berada dlm simpanan pej pos.. Klu tak diaorg still akan
byr pampasan... tapi ambil masa ler... Dan barang berada dlm keadaan
baik.. Lega Sally.. Sally akan poskan hadiah untuk customer sbg mohon
maaf di atas kesulitan yang dihadapi... InsyaAllah.. Sally akan pastikan
customer happy sepanjang berurusan dengan Sally.. Refer conversation we
ols kat bawah...:
0 comments: